Thursday, May 31, 2012

အေကာင္းသံသရာႏွင္႔ အဆိုးသံသရာ


          ဓမၼတာအားၿဖင္႔ ၿမင္႔ၿမတ္သူတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏုိင္ငံသည္ သာယာ၏။ ယုတ္ညံ႔သူတုိ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေသာႏုိင္ငံသည္ မသာယာ။
             ေလာကၿဖစ္စဥ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကခ်ဳပ္စဥ္တို႔သည္လည္းေကာင္း ပဋိစၥ သမုပါဒ္ ေဒသနာေတာ္အရ စက္ဝိုင္းသဖြယ္ၿဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေႀကာင္႔ တရားႏွင္႔ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာဘုရင္မ်ား စိုးစံေသာအခါ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ သာယာေအးခ်မ္း၏။
               
ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ႏုိင္ငံေတာ္္ တရားႏွင္႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဘုရင္မ်ားေပၚေပါက္၏။ ဤသည္မွာ အေကာင္း သံသရာ လည္ၿခင္းၿဖစ္၏။ အက်ဥ္းအားၿဖင္႔ဆိုရလွ်င္ ဘုရင္ေကာင္းလွ်င္ ႏုိင္ငံ ေကာင္း၏။ ႏိုင္ငံေကာင္းလွ်င္ ဘုရင္ေကာင္း၏။
             
ထိုနည္းအတူပင္ ဘုရင္ဆိုးလွ်င္ ႏုိင္ငံဆိုး၏ ႏိုင္ငံဆိုးလွ်င္ ဘုရင္ဆိုး၏။ ဤသည္မွာ အဆိုးသံသရာလည္ၿခင္းၿဖစ္၏။
             ဓမၼတာအားၿဖင္႔ ဘုရင္ဟူသည္ ႏိုင္ငံ၏ မိဘၿဖစ္၏။ မိဘဟူသည္ သားသၼီးမ်ားအေပၚ ၿဖဴစင္ၿမင္႔ၿမတ္ ေမတၱာကိုသာထားရမည္။ ထိုအခါ သားသၼီး မ်ားက မိဘမ်ားအေပၚရုိေသလာႀက၏။ ထိုသို႔ရိုေသလာၿခင္းသည္ ကုသုိလ္ၿဖစ္၏။ ကုသုိလ္ဟူက အၿပစ္မရွိၿခင္း ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးၿခင္း လကၡဏာ ရိွသည္သာ ၿဖစ္၏။ ထို႔ေႀကာင္႔ ကမၼနိယာမ အရ “ဘုရင္ေကာင္းလွ်င္ ႏုိင္ငံ ေကာင္း၏။ ႏိုင္ငံေကာင္းလွ်င္ ဘုရင္ေကာင္း၏” ဟူေသာ အေကာင္းသံသရာသည္လည္ရၿခင္းၿဖစ္၏။
            ဓမၼတာအားၿဖင္႔ပင္ ဘုရင္ဆိုးေသာအခါ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ား သႏၱာန္ မိဘ သဖြယ္ၿဖစ္ေသာဘုရင္အေပၚ မႀကည္ညိဳၿခင္း၊ ၿပစ္မွာၿခင္းသည္ၿဖစ္၏။ မေလးစားၿခင္းသည္ၿဖစ္၏။ မႀကည္ညိဳၿခင္း၊ ၿပစ္မွားၿခင္း၊ မေလးစားၿခင္း ဟူသည္မွာ အကုသိုလ္ ၿဖစ္၏။ အကုသုိလ္ဟူက အၿပစ္ႏွင္႔တကြၿဖစ္ၿခင္း၊ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးၿခင္း လကၡဏာရိွသည္သာၿဖစ္၏။ ထို႔ေႀကာင္႔  “ဘုရင္ဆိုးလွ်င္ ႏုိင္ငံဆိုး၏၊ ႏိုင္ငံဆိုးလွ်င္ ဘုရင္ဆိုး၏” ဟူေသာ အဆိုးသံသရာ လည္ရၿခင္းၿဖစ္၏။
          ဤသို႔လွ်င္ ႏိုင္ငံႏွင္႔ဘုရင္တို႔သည္ မိမိတုိ႔ ရင္ ၌ကိန္းေနႀကေသာ ကုသုိလ္ႏွင္႔ အကုသိုလ္တို႔၏  အက်ိဳးေပးနိယာမအရ အေကာင္းသံသရာ လည္း လည္ႏုိင္၏၊ အဆိုးသံသရာ လည္း လည္ႏိုင္၏။
      ဗုဒၶ၊ 
ေလာကသားတို႕၏ အႏႈိင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္
                                           ( ဦးေရႊေအာင္)မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပပါတယ္။ 
                                                        မွ်ေဝခံစားႏိုင္ႀကသၿဖင္႔ အသိဗဟုသုတမ်ား တိုးပြားႏုိင္ႀကပါေစ။


No comments:

Post a Comment